המסך המפוצל

סוף עונה בחדר מורים

מאת: assafTV

פורסם: 25-11-2002
0 תגובות
הערב משודר הפרק האחרון בעונה השנייה בסדרה "חדר מורים" שכבר הומלצה פה בעבר. "חדר מורים" היא סדרה בריטית מהנה ומקורית והיא עדיין מומלצת בחום אלא שהעונה השנייה היתה משהו שונה - ואם נודה על האמת, מאכזב.

העונה הראשונה סבבה סביב סיימון קייסי, מורה צעיר, וחבריו למקצוע: סוזן, חברתו מימי הקולג'; קורט ובראיין, המורים למחשבים וספורט / גיאוגרפיה; ג'ני הקשוחה ומגי, חברתו השוטרת. הסדרה שילבה בחוכמה בין דרמה וקומדיה והראתה לנו שהבוגרים האמיתיים בסדרה הם דווקא התלמידים, שבניגוד לרוב סדרות בית הספר המוכרות, נשארו ברקע.

החסרון הגדול בעונה השנייה הוא שנראה כאילו יוצריה נפטרו מכל יסוד דרמטי, "רציני", ופנו לעסוק בקומדיה "נטו". הצטרפו דמויות חדשות, פני המורה הבוכייה וג'יי.פי. ההומוסקסואל הצעיר, הורחבו דקות המסך של קרול וליז, המזכירות, שהיוו (עוד) אתנחתא קומית וכדומה. אבל הדברים ה"חמורים" מכולם היו ג'ני וסיימון. ג'ני הקשוחה התרככה והפכה לסתם עוד דמות וסיימון, שנפרד מחברתו בסוף העונה, למרות היותו הכוכב הראשי בסדרה (שמו מופיע בגדול לפני שם הסדרה, כל שמות יתר השחקנים מופיעים רק בכתוביות הסיום), כאילו פינה את מקומו לשאר הצוות והסדרה עסקה בו פחות ובכך שיטחה למעשה את דמותו. אם בעונה הקודמת מערכות היחסים בינו לבין אביו, ובינו לבין מגי פיתחו את דמותו והעניקו לו עומק מסוים, בעונה השנייה נעדרו כל אלו וסיימון, כמו יתר הדמויות, הפך לדמות שטוחה למדי. ואם כל זה לא הספיק לנו - בפרק השמיני בעונה סיימון עזב! שוו בנפשכם את מלקולם עוזב את "מלקולם באמצע" או את באפי עוזבת את "באפי, קוטלת הערפדים". אני הרגשתי מרומה למדי כשצפיתי בפרק.



אבל הבעיה העיקרית היא שבעצם די קשה לי באמת "לכעוס" על העונה השנייה. נכון, היא שטוחה בהרבה מהעונה הראשונה, אבל היא עדיין סדרה כתובה ומשוחקת היטב, בעלת פסקול מצויין, שסיפקה לי רגעים בריאים של צחוק. העונה השנייה של "חדר מורים" שונה מהעונה הראשונה עד כדי כך שאפשר להכריז עליהן כשתי סדרות נפרדות ולא על שתי עונות של אותה הסדרה.

המלצה להיום: ב-21:30 תעבירו ערוץ אחד אחורה, לערוץ 11 במפענח, שם תתחיל מחדש הקרנת הסדרה המצוינת של סטיבן ספילברג וטום הנקס "אחים לנשק". את הפרק האחרון בעונה של "חדר מורים" (כמו גם את התוכנית השנייה של "משפחת קומאר" בבריזה) תתפסו באחד מהשידורים הנוספים מחר. לא תתחרטו.





"חדר מורים", פרק 10 ואחרון בעונה השנייה, הערב ב"יס פלוס" בלווין, 21:30. שידורים חוזרים מחר בשעות 9:00 ו-13:35.